Pojawia się jednak pytanie, co zawiera, jakie elementy muszą się w nim znajdować. Bardzo szybko można to sprawdzić, wystarczy zapoznać się z wzorem protokołu odbioru, który znajduje się w internecie.
Co znajduje się w protokole zdawczo odbiorczym mieszkania?
Niezależnie od tego, czy komuś potrzebny jest protokół odbioru mieszkania w Łodzi, czy w innej miejscowości, może skorzystać z uniwersalnego wzoru. Jest on do pobrania za darmo na wielu stronach internetowych, Wystarczy go wydrukować, po czym zabrać ze sobą na spotkanie z deweloperem. Najlepiej mieć przy sobie kilka kopii na wszelki wypadek, gdyby coś zostało źle wpisane. W protokole zdawczo-odbiorczym znajduje się szereg istotnych elementów, na które należy zwracać uwagę podczas sprawdzania nieruchomości. Należy umieścić w nim datę przekazania lokalu, nie może zabraknąć także danych strony przekazania, najczęściej jest to firma deweloperska lub jej przedstawiciel. Wpisana musi być także strona odbierająca, czyli kupujący. Protokół odbioru zawiera również informacje dotyczące przedmiotu przekazania, numery i stan liczników. Istotne będzie spisanie wyposażenie lokalu, zawarcie znalezionych usterek. Jeśli zostały przekazane jakieś elementy typu klucze, to także trzeba to wpisać do protokołu. Widnieją w nim również załączniki w postaci obrysu lokalu i podpisy obu stron.
Dlaczego warto przeprowadzić odbiór mieszkania z fachowcem?
Jeśli komuś zależy na tym, aby nie musieć w niedalekiej przyszłości przeprowadzać kosztownych i żmudnych remontów w zakupionej nieruchomości, to powinny zainteresować go odbiory mieszkań Lublin z pomocą inżyniera. Jeżeli usterki nie zostaną wpisane do protokołu zdawczo-odbiorczego, to wiele z nich nie będzie można potem zgłosić deweloperowi. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że przez 5 lat przysługuje kupującemu rękojmia, dzięki czemu wykryte wady podczas użytkowania mieszkania muszą zostać wyeliminowane przez dewelopera. Oczywiście nie mogą być to uszkodzenia mechaniczne typu rysy na parapecie. Trudno przecież stwierdzić, czy doszło do ich powstania podczas montażu, czy wynikają one z nieuważności użytkownika lokalu. Tego typu wady trzeba zgłaszać już podczas odbioru mieszkania. Jeśli zostaną one wpisane do protokołu, to jeszcze przed odebraniem kluczy deweloper zostanie zobligowany do ich usunięcia na swój koszt. Dla kupującego jest to wobec tego oszczędność czasu i pieniędzy.
Artykuł sponsorowany