Informacje kluczowe
Oczytani ludzie dość dobrze wiedzą o tym, że osłony przeciwolśnieniowe wykonuje się rzecz jasna z tworzyw sztucznych odpornych nawet na dość nieciekawe warunki atmosferyczne. Prawda tkwi też i w tym, że montuje się je tam, gdzie nasłonecznienie w pewnych porach dnia bywa dość dokuczliwe, ale też nie zastosuje się ich tam gdzie ruch powiązanych z samochodami jest symbolicznym, bo ich montaż niestety kosztuje zarządców dróg i to nie mało, jeśli muszą się one znaleźć na odcinku długim na te kilka lub nawet kilkanaście kilometrów.
Znaczna prędkość
Nie da się też i ukryć tego, że te osłony przeciwolśnieniowe Tioman stosuje się w znacznym stopniu na drogach ekspresowych i na autostradach, czyli tam gdzie pojazdy osobowe i dostawcze osiągają znaczne prędkości, a wyższa prędkość utrudnia poprawne zareagowanie na sytuacje zaliczane do dość niebezpiecznych. Takie poprawne kwalifikowanie sytuacji kierowcom zawodowym ułatwia rzecz jasna wzrok, a informacje docierające do niego zniekształca słońce, którego promienie świecą prosto w twarz.
Zobacz też: zabezpieczanie prześwitów na wiaduktach
Ono jest jedną z największych przeszkód i dlatego osłony przeciwolśnieniowe są właśnie tam, gdzie drzewa są dość niskie, gdzie kierowcy poruszają się szybko i gdzie natężenie ruchu jest znaczne. Lokalizacje tego typu bywają też powiązane z wymagającym terenem, a dokładniej z tym, że po prawej stronie i to zaraz obok drogi znajduje się urwisko, a na jego dnie jakieś bagno. Właśnie w tego typu lokalizacjach widoczność musi być optymalną, a konkretniej intensywne promieniowanie słoneczne nie może stanowić utrudnienia.
Mosty i wiadukty
Prawda tkwi też i w tym, że w wielu krajach świata te osłony przeciwolśnieniowe Tioman dosłownie muszą być montowane na mostach i wiaduktach, bo w przypadku tych konstrukcji kolizja lekkiego samochodu z masywnym pojazdem dostawczym może oznaczać wyrzucenie tego pierwszego z mostu. Jednym słowem jeśli te bariery przeciwolśnieniowe są dostatecznie wysokimi to kierowca długiej i masywnej ciężarówki szybciej zauważy zwalniający samochód osobowy i zahamuje lub wykona odpowiedni unik.
Jeśli zaś taki most lub wiadukt jest istotnym elementem autostrady, to przeciwległe pasy ruchu są na nim przedzielone dostatecznie wysokimi barierami, a osłony przeciwolśnieniowe są tylko jednym z elementów systemu barier, bo część z tych zabezpieczeń dosłownie musi polepszać widoczność, a inne utrudnić pojazdom wypadnięcie z mostu, który to jest wyjątkowo ważną konstrukcją, jeśli chodzi o płynność komunikacji samochodowej nie tylko w regionie, ale też i w całym kraju.
Rosnące wymogi
Zaskakująco wiele znaczy też i to, że prawne wymogi dotyczące osłon przeciwolśnieniowych rosną i to zwłaszcza w przypadku krajów rozwiniętych. Kiedyś wystarczało rzecz jasna to, że przy drogach ekspresowych stawiano tę barierę z blaszanego profilu, która to znajdowała się na wysokości typowej dla oświetlenia głównego wielu typów pojazdów.
Dziś zaś dodatkowo na dość niebezpiecznych zakrętach pojawiają się też odblaskowe znaki informujące o tym, w którą stronę skręcać, a dokładniej te odblaskowe strzałki doskonale widoczne w ciemności. Bariery przeciwolśnieniowe to także istotny element takich zakrętów na wyjątkowo ruchliwych drogach, bo w tych niebezpiecznych miejscach kierowcy nie mogą być oślepiani przez zbyt intensywne promieniowanie słoneczne w pewnych porach dnia.
Artykuł sponsorowany